Η ιστορία μας

Tο σχολείο μας, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Αγίου Νικολάου και το παλαιότερο από τα Δημοτικά Σχολεία της πόλης μας με έτος ίδρυσης το 1933. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του έχουν φοιτήσει εξέχουσες προσωπικότητες, όπως η ευρωβουλευτής κ. Δαμανάκη, ο σκηνοθέτης Κούνδουρος, ο Μητροπολίτης Γαλλίας.

Η πόλη μας βρίσκεται σε ανατολικό μέρος ενός σπουδαίου νησιού με μακρόχρονη ιστορία. Ο Μινωικός Πολιτισμός με κέντρο την Κνωσό, είναι ο πρώτος μεγάλος πολιτισμός της Ευρώπης που γεννήθηκε και άνθισε στην Κρήτη. Από τότε πολλοί λαοί άφησαν θαυμαστά μνημεία στο νησί να μαρτυρούν το πέρασμά τους. Επιπρόσθετα το νησί γενικά και η περιοχή μας ιδιαίτερα φημίζεται για την ιδιαίτερη άγρια φυσική ομορφιά του και τη μεγάλη ποικιλία του τοπίου του. (http://www.explorecrete.com/)

Το 2010 πραγματοποιήθηκε η ανέγερση του νέου τμήματος, δίνοντας στο σχολικό συγκρότημα τη σημερινή του μορφή. Έτσι, έχουμε το Παλαιό κτίριο με: 7 αίθουσες διδασκαλίας και το γραφείο της Διεύθυνσης και το Νέο κτίριο με 8 αίθουσες διδασκαλίας, γραφείο εκπαιδευτικών και μία μεγάλη αίθουσα στην οποία συστεγάζονται η Σχολική Βιβλιοθήκη, η Αίθουσα προβολών και το Μουσείο Σχολικής Ζωής. Επίσης το σχολείο μας διαθέτει Αίθουσα Γυμναστηρίου, η οποία χρησιμοποιείται και για τις εκδηλώσεις του σχολείου,, παράλληλα με τη χρήση της ως αίθουσα Πινακοθήκης. Τέλος, αναφέρουμε ότι το σχολείο μας είναι φιλικό προς τα άτομα με ιδιαιτερότητες, καθώς διαθέτει ράμπες και ασανσέρ.

To μαθητικό δυναμικό κυμαίνεται συνήθως από 210-230 μαθητές και 33-36 άτομα εκπαιδευτικό προσωπικό, από τους οποίους είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό.

Όσον αφορά το μαθητικό δυναμικό του σχολείου προέρχεται από οικογένειες μεσαίας κυρίως τάξης. Επίσης πάνω από το 1/3 των μαθητών αποτελείται από αλλοδαπούς μαθητές, παιδιά οικονομικών κυρίως μεταναστών. Στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες καθώς επίσης ομάδα με κοινωνικού λειτουργού και ψυχολόγου επισκέπτεται μια φορά τη βδομάδα το σχολείο. Δεν παρατηρείται κάποιο ποσοστό σχολικής διαρροής, όπως επίσης δεν παρατηρούνται και έντονα περιστατικά βίας. Οι μαθητές μας παρουσιάζουν επιτυχίες σε αθλητικές οργανώσεις, και διάφορους διαγωνισμούς καλλιτεχνικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Στα θετικά των εκπαιδευτικών του σχολείου μας συγκαταλέγεται η σταθερότητα, η συνεργασία, η φιλομάθεια, η διαρκής αναζήτηση της γνώσης και η όρεξη για δουλειά προς ένα κοινό στόχο, ένα κοινό όραμα, το αειφόρο σχολείο. Εξάλλου κάθε εκπαιδευτικός, σαν ξεχωριστή οντότητα, έχει προασπίσει τον εαυτό του με γνώσεις και δεξιότητες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι κάποιοι έχουν δεύτερο πτυχίο ή και μεταπτυχιακό ή πτυχίο μετεκπαίδευσης. Επίσης αρκετοί έχουν πιστοποίηση στις ξένες γλώσσες. Η συμμετοχή τους σε διάφορες επιμορφώσεις, σεμινάρια, φεστιβάλ και διαγωνισμούς είναι συχνή, καθώς κρίνεται απαραίτητη για το μέλλον του σχολείου μας.

Από τις πιο σημαντικές συμμετοχές του σχολείου μας υπήρξε το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ, διαμεσολάβηση κατά της σχολικής βίας, περιβαλλοντικά προγράμματα όπως « Οι πράκτορες του πλανήτη», προγράμματα εθελοντισμού όπως το «Νοιάζομαι και Δρω», συμμετοχή σε φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας, συμμετοχή στο «παζάρι της αγάπης» και άλλες κοινωφελείς δραστηριότητες. Αξίζει να γίνει ξεχωριστή αναφορά στην συμμετοχή στα τρία Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ (2019-2022) : ΚΑ1 με τίτλο «Η εμπλοκή της λογοτεχνίας και των συναφών τεχνών στη διδακτική πράξη ως μέσο προώθησης της πολυγλωσσίας και της βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» (2019-1-EL01-KA101-061827) , ΚΑ2 με τίτλο: ‘’ARRA- Art of Reading, Reading into Art’’ (2019-1-FI01-KA229-060748), ΚΑ122 ”Πράσινες σχολικές δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον” (2023-1-EL01-KA122-SCH-000134656)